Zyskujący na popularności outsourcing nie bez powodu cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Ta forma współpracy partnerskiej jest dla Zleceniodawców oraz Zleceniobiorców korzystnym rozwiązaniem, o czym świadczy wiele faktów. Także w odniesieniu do outsourcingu IT.
- Pozwala na dostosowanie umowy do indywidualnych potrzeb firmy – Umowa z zewnętrzną firmą, zlecająca jej wykonanie konkretnych zadań, stanowi zawsze indywidualne porozumienie między dwiema konkretnymi stronami. Oznacza to, że zapisy umowy nigdy nie są takie same i obejmują ściśle wyznaczone obowiązki.
- Zapewnia zredukowanie kosztów oraz ustabilizowanie ich na stałym poziomie – W ramach outsourcingu Wykonawca pobiera od Zleceniodawcy stałe, comiesięczne opłaty za wykonanie konkretnych, wskazanych w umowie czynności. Dzięki temu firma ma ułatwione planowanie budżetu.
- Zagwarantowanie oszczędności w kosztach utrzymania firmy – Korzystając z outsourcingu nie trzeba zatrudniać we własnym zakresie specjalistów w danej dziedzinie. Wiąże się to z brakiem kosztów wynagrodzeń oraz ograniczeniem finansów związanych z utrzymaniem działu, takich jak: zapewnienie miejsc i stanowisk pracy, zagwarantowaniem sprzętu.
- Skoncentrowanie zasobów przedsiębiorstwa na podstawowej działalności gospodarczej – Scedowanie spraw związanych z np. obsługą informatyczną firmy prawnej, pozwala takiej kancelarii skupić się na prowadzeniu postępowań i uwalnia prawników od między innymi aktualizacji oprogramowań sprzętowych czy zabezpieczenia mailingu.
- Zapewnienie dostępu do wydajniejszych mocy produkcyjnych i wiedzy ekspertów – Outsourcing gwarantuje pełną dyspozycyjność zespołu specjalistów. Oznacza to, że nawet gdy oddelegowany do obsługi pracownik nie będzie obecny w pracy, zastąpi go inna osoba z firmy, zapewniając w ten sposób ciągłość świadczenia usługi. Ponadto w zewnętrznej firmie specjalizującej się, np. w obsłudze IT, zatrudnieni są eksperci z zakresu informatyki.
Jeżeli chcą Państwo sprawdzić w praktyce tych pięć faktów, to zachęcamy do podjęcia z nami współpracy. Podczas rozmowy telefonicznej lub spotkania osobistego możemy wyjaśnić wszystko to, co jeszcze Państwa nurtuje w sprawie outsourcingu informatycznego.